codzienność

Proste sposoby na zły dzień

Każdy ma czasem taki dzień. Może zacząć się całkowicie niepozornie, ale w trakcie zmienić się nie do poznania. Ewentualnie wstajemy i już poranek sugeruje nam, że dzisiaj nie będzie nasz dzień. Zdarza się każdemu. Zła informacja, przykre wydarzenie albo zwyczajnie jest nie tak, jak być powinno. Zwykle mówimy sobie „niech ten dzień się skończy”. Możemy się położyć spać, ale może warto pomyśleć, żeby trochę go naprawić? Poznaj moje sposoby na kiepski dzień.

Odpocznij offline i miej wszystko w 4 literach

Wersja jesienno-zimowa

Przebierz się w domowe, miękkie ciuchy. Możesz się wesprzeć jakimiś kolorowymi, puchowymi skarpetkami. Ja takie mam 🙂 i połóż się pod kocem. W jednej dłoni mamy kubek z czymś ciepłym, w drugiej książkę, grę, robótkę cokolwiek co lubimy. Tak spędzamy wieczór.

Wersja wiosenno-letnia

Butelka wody plus owocki w niej, książka i siadamy na balkonie/ tarasie/ w ogrodzie/ ewentualnie na ławce w parku.

 

Zostaw wszystkie sprawy na jutro

Kiedy nic mi nie wychodzi nie zmuszam się na siłę by pracować/ tworzyć/ załatwiać sprawy. Jak coś nie ucieknie to zostaw to w spokoju. Jutro też jest dzień.

Podsumuj to co udało Ci się dzisiaj

Jak mi się nie chce. Nic dzisiaj nie zrobiłam! Po głębszym namyśle okazuje się, że zrobiłam całkiem sporo a tylko wyolbrzymiam, że wygląda to tak źle. Wyolbrzymiasz?

Skorzystaj z koła ratunkowego: telefon do przyjaciela

Zadzwoń! Może naprawdę dawno nie rozmawialiście.

Napisz co czujesz

Spisz wszystkie złe emocje, tak jakbyś chciała się ich pozbyć z głowy. Potem podrzyj kartki na milion kawałeczków, a jak masz możliwość to spal. Jest to jeden ze sposobów terapii ze złymi emocjami i wspomnieniami. Warto spróbować!

Zrób sobie coś zdrowego do jedzenia

Zamiast opychać się na pocieszenie czekoladą (wiem, że jest wspaniała, a cukier chwilowo podnosi poziom szczęścia) zrób coś całkowicie odwrotnego. Ugotuj/ zrób / ewentualnie kup coś zdrowego.

Napisz za co sobie dziękujesz

Podziękuj sobie za to co zrobiłaś. Klient był koszmarny i zepsuł Ci humor? Podziękuj sobie za to, że byłaś wobec niego taktowna i umiałaś się opanować.

Potańcz/ poćwicz/ idź na spacer

Przespaceruj się ulubioną trasą. Włącz ulubioną piosenkę i potańcz!

Napisz co się stało i stwórz plan działania

Wypisz co się stało. Jakie mogą być konsekwencje i zastanów się co możesz zrobić w ramach własnych możliwości.

Idź spać

Po prostu. Niech ten dzień się skończy.

 

Mam nadzieję, że wybierzesz coś dla siebie

Pozdrawiam

Joanna

Dodaj komentarz

%d bloggers like this: